8 minuten

Van gevel tot visitekaart

Groningen, het Berlijn van Nederland, Aardbevingen, studentenstad en 24/7 uitgaan. Deze prachtige stad blijft ons voeden met inspiratie en energie. De stad en omgeving heeft ons gevormd tot wie we zijn en we vinden het tijd om iets nieuws neer te zetten voor de stad, iets moois, iets blijvends. Filterme was gedurende het eerste jaar van The Blokes verantwoordelijk voor de nieuwe uitstraling, branding en interieur. Van gevel tot visitekaart.

Blokes

In een kort tijdsbestek heeft Filterme in samenwerking met Aart Zoetbrood, de eigenaar van Blokes, het concept voor Blokes neer gezet. Blokes heette voorheen Chi’Chi’s en had een mexicaanse invalshoek. De stad Groningen liep hier niet erg warm voor waardoor de omzet achter liep op de verwachting. Door het concept Blokes leven in te blazen is er een nieuwe weg ingeslaan die past bij Groningen en haar inwoners.

Nieuwkomer

Dat de Blokes een underdog positie zal innemen was duidelijk. De locatie van Blokes (Poelestraat 33) is een lastige locatie voor horeca is de afgelopen jaren gebleken. In de afgelopen jaren zijn er al vele horeca pogingen de revue gepasseerd. Blokes heeft deze traditie doorbroken en levert nu een waardige ontmoetingsplek voor de stadjers.

Blokes Groningen menu kaart

Rob Krikken

Brand & Design manager / eigenaar filterme

Vanuit mijn kantoor in Rotterdam werk ik voor verschillende opdrachtgevers. Ik help deze organisaties voornamelijk met concept, branding, design en content management. Daarnaast houd ik mij bezig met de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van digital.